ZIMMEREBEN KLETTERSTEIG

Fekvés: keleti

Részletes beszámoló

Megközelíthetőség:
Az ausztriai A1 majd A12 autópályákon a zillertali leágazási, majd balra a Zillerttalba, ahol egészen Mayrhofenig hajtunk. Itt a vasútállomásnál jobbra letérünk a főútról, majd a vasúton átkelve a hegyoldal felé tartó úton a Gasthof  Zillertalhoz autózunk, a parkolóból indul a táblákkal is jelzett gyalogösvény, amelyen 5-10 perc alatt a beszálláshoz érünk.

A túra leírása:
Az út egy komor, barlangszerűen öblösödő és félelmetesen fölénk tornyosuló falon indul. Vagány traverz (C-D) vezet a beszállástól is jól látható, kampókkal kiépített D áthajláshoz, ahol jól átmozgathatjuk karizmainkat. Fölötte meredek falszakasz (C) vezet egy újabb, könnyű traverzhez (B). Függőleges bevágásban folytatódik a mászás (C-D), majd egy erdei ösvényen besétálunk a következő, jóval nagyobb falmagasságú függőleges szakasz alá. Innen az ösvényen továbbhaladva menekülőút indul (több nem lesz!). A kezdeti nehézségek (C-D) a fal tetején kisebb áthajlásba mennek át (D), majd följebb könnyebbé válik a kapaszkodás (C). Egy sziklán még drótokra függesztett ülőkén is pihenhetünk egyet.

Tovább indulva egy szép, erdei mászás (B-C) után balra hosszú, megdőlt rámpa vezet tovább egy jókora sziklafal oldalában (B-C). Itt újabb függesztett padot találunk, majd a drót visszafelé kanyarodik és beérünk a kulcshelynek számító falba – fölnézve a réteglépcsőkön átlósan vezetett drót maga a D-E szakasz. Előbb még a falszakasz jobb oldalán kell felkapaszkodnunk (C), aztán egy szusszanás után vágjunk bele a nehezébe! A látványnak elég bizarr és ugyancsak kilógós traverz mászható erőből, talpunkat a falnak szorítva, vagy technikázva, mert kis odafigyeléssel végig találunk apró, megléphető lépéseket, illetve néhány méterenként nagyobb peremeken megállva pihenésre is van mód.

A kulcshely után rövid gyaloglás következik, majd jókora, erdőbe rejtett sziklafal kerül elénk. Ez a kiszállófal. Keskeny szurdokvölgyecske mélyül alattunk, amelyen rövid kötéshíd vezet át, egyenesen a fal oldalába. A túloldalon látványos, függőleges kapaszkodással folytatódik az út (C, C-D), a tetején kisebb áthajlással (D). Fölötte rövidesen kimászunk az útból és pár szinte beesünk a Gasthaus Zimmereben teraszára.

Lemenet:
A háztól jelzett ösvényen térünk vissza a parkolóhoz.

Megjegyzés:
Csak felkészült mászóknak való kőkemény sportklettersteig, számukra viszont valódi örömmászás. Reggel napsütésben, délután árnyákban mászható. A menedékházhoz további két, hasonlóan új klettersteig vezet, alulról nézve balra a Huterlaner klettersteig (C-D), jobbra a Pfeilspitzwand klettersteig (D). A három közül a legnehezebb tehát a Zimmereben. Mindhármat bemászva egész napos remek klettersteig program szervezhető ide. A Zillertali-völgyben Ginzlingig tovább autózva (kb. fél óra) pedig a nagyon hasonló jellegű, de hosszabb, extrém Nasenwand klettersteig is a programba illeszthető.

Mászható időszak:

Saját értékelés: D-E

bergsteigen.at:D-E

klettersteig.de: D-E

Extrém nehéz, modern sportklettersteig. A kiépítettsége tökéletes. Több helyen D, a kulcshely hosszan D-E traverz. Helyenként nagyon kitett és jelentős erőkifejtést, illetve jó mászótechnikát igényel. Kiszállásra nincs lehetőség.

1 megjegyzés »

1. [...] Sisak, klettersteig-szett, kesztyű Hasonló klettersteig: Zimmereben klettersteig Reinhard-Schiestl [...]