DRACHENWAND KLETTERSTEIG

drahatnez mapkeszul1

Részletes beszámoló

Megközelíthetőség:
Az ausztriai A1 autópálya Hegyeshalom – Bécs – Gmunden – Mondsee (4 óra), itt lehajtva St. Lorenz felé, a tó nyugati partján emelkedő sziklaszirt irányába. A táblánál a Gasthof Drachenwand parkolójában hagyjuk a kocsit.
Fölfelé az aszfaltúton majd jobbra a tábla szerint az erdei ösvényen a Thekla kápolna felé. Innen az AV-Wegen (12 a út) tovább, majd jobbra kiágazás a beszállás felé, amely egy vízmosást lezáró sziklafalon található.

A túra leírása:
A mászás egy meredek sziklafalra szerelt létrákon indul (B), mellette esős időben vízesés lehet. Fölötte lépcsőzetes sziklákon mászunk (B), végül sziklás patakmederbe érünk. Átkelünk rajta és felkapaszkodunk a sziklagerinc belső oldalára, ahol az ösvény meredek emelkedésbe kezd. Helyenként előbukkan alattunk a Mondsee víztükre és belepillanthatunk a Drachenwand függőleges mélységeibe. A mászás nem túl nehéz (B), a terep lépcsőzetes, sziklás, törmelékes, helyenként földes-füves. Följebb a steig a gerincet nyugatról határoló szurdokvölgy fölé kanyarodik és meredekebbé válik. Megkerülünk egy sziklabordát, majd a mögötte rejtőző függőleges hasadékban kapaszkodunk föl (B-C). Folytatódik a lépcsőzetes kapaszkodás, helyenként meredek felszökésekkel tarkítva. Füves-törmelékes gyaloglóterep (A) vezet egy sima sziklafal tövébe. A felszökés rövid, de látványos, a fal természetes peremein cikkcakkozik fölfelé a drótkötél. A fal tetején pihenőhely következik, itt még mentőfelszerelést is találunk egy műanyaghordóba rejtve.
Megkerüljük a fölénk magasodó sziklatornyot és egy különös hasadékba érünk, amelynek keleti oldalán sziklaablak nyílik, kilátással a tóra. Fölöttünk a steig leglátványosabb sziklafala magasodik. Ez maga a Drachenwand gerince, mindkét oldalán szédítő mélységgel. E mélység fölé, a fal és a torony között függőhidat építettek, amelyre a toronyról, vagy a fal középső szakaszáról mászhatunk rá, de ki is hagyható. A drótkötél cikk-cakkozva indul és helyenként karizmainkat is megmozgatja a mászás (C). Ha a mászás nehézsége nem is észveszejtő, ám annál élvezetesebb, pár perc alatt szinte kiemelkedünk a falból az előbbi sziklatorony fölé, ahonnan szédületes kilátás tárul ki a tóra és a Salzkammergut varázsos vidékére. Ez a szakasz igen szellős, helyenként a sima sziklafalba épített apró vaspöckökön lépdelünk száz méternyi szakadék fölött. Hosszan mászunk föl ebben a panorámában és kitettségben (C), míg végül szelídebb terepre jutunk (B), és a steig a gerinc elkeskenyedő, csipkés tetejére vezet.
A gerincél tornyai között átbukdácsolva (B) újabb meredek fal emelkedik fölénk. Jó fogások, lépések segítségével mászunk föl (B-C). Följebb egy erőteljes kis áthajlást kell leküzdenünk (C), majd a következő sziklás felszökés (B-C) már a csúcsi platóra vezet.

Lemenet:
A jelzett út vezet a csúcskereszttől balra le a meredek, erdős völgyoldalban annak a vízmosásnak a felső szakaszába, amellyel utunk elején, a létrák fölött már találkoztunk. Innen fölfelé kapaszkodunk vagy száz métert, majd a túloldalon leereszkedünk a beszállás alá vezető völgybe. Az ösvény helyenként nagyon meredek, alsó szakaszán drótkötél biztosítást is találunk helyenként.

Megjegyzés:
Igaz élménymászást kínáló, csodálatos környezetben vezetett modern steig (2008), amely vezetővel kezdők számára is járható és igazán kedvcsináló jellegű, a kitettséget viszont bírni kell. Nem könnyű a nehézségének a megítélése, egyes szakaszok talán C-D-t megérnek, a tájékoztató táblán jelzett D viszont biztosan túlzás. Végig nagyon megbízhatóan kiépített.
Eső után viszont nagyon csúszós lehet és jóval nehezebb, illetve a meredek lejöveti ösvény is veszélyessé válhat.

Mászható időszak:

Saját értékelés: C
bergsteigen.at: C
klettersteig.de: C-D

Közepesen hosszú, tökéletesen kiépített és nagyon látványos, helyenként nehéz és kitett szakaszokkal tűzdelt modern sportklettersteig, ahol a cél a mászás élménye volt az extrém nehézség helyett.