HIAS KLETTERSTEIG

hiasatnez mapkeszul1

Részletes beszámoló

Megközelíthetőség:
A Hegyeshalom-Bécs-A2 autópálya (Graz)-Semmering-Bruck-Leoben-Liezen-Schladming útvonalon, majd föl Ramsau-kelet felé, jobbra, majd balra a táblánál föl a patka mentén a parkolóig. A szurdokvölgy látogatásáért fizetni kell. A patakon jobbra átívelő kötélhíddal indul a mászás.

A túra leírása:
Az A látványos klettersteig méltó módon indul, hisz mindjárt egy tajtékzó patak fölött kell átkelnünk mindössze egy szál drótkötélen lépdelve. A híd túloldalán kezdődik a mászás: előbb jobbra traverzálunk (C), majd meredek felszökés (D) után ferdén visszafelé mászunk a patak fölött (C-D). Ez az első szakasz jellemzi az út egész karakterét. Kiérve a falból könnyebb terepen kapaszkodunk tovább fölfelé (B), míg egy sziklabordán (C) el nem érjük a második kötélhidat (B). Átegyensúlyozunk a drótkötélen, a túloldalon pedig könnyebb gyaloglós részek várnak (A).  A következő sziklafal talán a legnehezebb. Pár métert fölfelé mászunk (D), majd balra ferdén traverzálunk (D), közben rendesen megmozgatjuk felsőtestünk izmait is.
Ezen a szakaszon már biztosan bemelegedtek az izmaink, így pár lépés után nekivághatunk a steig leghosszabb mászásának. A függőleges, 20-25 méteres falon egyenesen fölfelé mászunk (C-D), majd a végén jobbra kitérve egy újabb felszökést (C-D) követően érünk ki a falból.
Újabb rövid gyaloglás, majd megint egy kisebb sziklafal alatt állunk. Most jobbra traverzálunk (C), majd kemény kis felszökés következik a 7-8 méteres falacskán (D).
Gyaloglóterepet követően jön az utolsó mászás, egy kisebb fal, barlanggal a közepén. Könnyű átkötéssel (B) érünk a sziklaboltozat alá, ahonnan egy meredek lépéssel (C) érünk föl egy kitett peremre (B-C). Innen pár méter (A) után véget ér a mászás.

Lemenet:
A steig végéről balra gyalogösvény indul a Silberkar-hütte felé, innen az elágazásnál egyenesen a hütte, balra a szurdokon keresztül vissza a parkolóba.

Megjegyzés:
Remek és nagyon látványos gyakorlóterep haladóknak, ahol viszonylag biztonságos körülmények között – rövid mászószakaszok, hütte közelsége, középhegységi jellegű környezet, tökéletes kiépítettség – lehet kipróbálni a nehéz, mászós klettersteigek sokszor kitett, függőleges viszonyait.
A Silberkar-hütte fölött induló Siega klettersteiggel összekapcsolva szórakoztató napi program szervezhető.

Mászható időszak:

Saját értékelés: D

bergsteigen.at szerint: D

klettersteig.de szerint: D

Viszonylag rövid, látványos, izgalmas steig, zömében C, C-D nehézségű szakaszokkal, kötélhíddal, gyaloglós átkötésekkel, néhány rövid nagyon nehéz (D) szakasszal, és jellemzően nagy kitettséggel. Voltaképpen a meredek hegyoldalban egymás fölött emelkedő 10-20 méteres, különálló falakon vezetett útvonal.