SIEGA KLETTERSTEIG

mapkeszul1

Részletes beszámoló

Megközelíthetőség:
A Hegyeshalom-Bécs-A2 autópálya (Graz)-Semmering-Bruck-Leoben-Liezen-Schladming útvonalon, majd föl Ramsau-kelet felé, jobbra, majd balra a táblánál föl a patka mentén a parkolóig. A szurdokvölgy látogatásáért fizetni kell.
A szurdokon át föl a Silberkar-hüttéig, innen táblák és jelzés vezetnek a fal tövébe, ahol a beszállást találjuk.

A túra leírása:
A mászás egy rövid, jobb kéz felé emelkedő bevezetőt (B) követően gyorsan rátér a lényegre, egy nagyjából függőlegesen vezetett, cövekekkel és drótkötéllel biztosított felszökésre, amelyet a beszállástól is megszemlélhetünk a fejünk fölött. Szép nagy lépések, fogások é ahol kell, cövekek segítik a mászást (C). Följebb érve egy rövid jobbra átkötést követően még meredekebb és rövid szakaszon nehezebb lesz a mászás, kis áthajlással (C-D). Pár lépés könnyű terep következik (A-B). Innen balra egy igen kitett és nehéz, átlós traverz visz tovább (C-D), alattunk már jelentős mélység gyűlt addigra. Meredeken fölfelé mászunk tovább (C), majd rövid pihenőszakasz után újabb ugyancsak kitett, nehezebb mászás következik (C-D, D (?)). A sziklapillér bal oldalára érünk ki, ahol meredek felszökés (C) vezet tovább. Egy kitett harántolás (C) után már csak pár méter könnyű kapaszkodással jutunk a tetőre (B). Innen további A, B szakaszok  vezetnek föl a törpefenyők közé, ahol a visszafelé vezető út indul.

Lemenet:
A törpefenyők közé érve jobb kéz felé indul a lefelé vezető ösvény, amely látványos, sziklás terepen, kis ívvel vezet vissza a házhoz.

Megjegyzés:
Az útvonal nem túl nehéz, de semmiképp nem kezdőknek való: függőleges, kitett, néhány rövid szakaszon nehéz a mászás. A Hias klettersteiggel összekötve remek napi program alakítható ezzel a steiggel, gyakorlottabbak számára.

Mászható időszak:

Saját értékelés: C-D

bergsteigen.at szerint: C-D

klettersteig.de szerint: C-D

Rövid, de mászós és szinte végig igen kitett steig egy zinte függőleges tornyon, majd két kisebb, izmos felszökésen, pompás környezetben. Két-három rövid szakaszon D-t közelítő erőfeszítéseket kell kifejtenünk. Kiszállási lehetőség nincs.