BISMARCKSTEIG

bismatnez wagntempmap1

Részletes beszámoló

Megközelíthetőség:
Autóval a Hegyeshalom-Bécs-A2 autópálya-S6 autópálya, majd Gloggnitznál lehajtva Payerbach, Prein, innen jobbra Griesleitenhof felé fölkanyarodva 3-4 óra alatt érhető el.
A parkolóból a sárgával jelzett úton indulunk föl, majd átváltunk a zöldre, végül a pirosra. Elhagyunk egy forrást, kiérünk az erdőből és a Holzknechtsteigen jutunk föl a Neue Seehüttéhez. Innen tovább a Karl-Ludvig-Haus (1804 m) felé vezető ösvényen, fél-egy óra a beszállás, amelyet tábla jelez.

A túra leírása:
A beszállásig gyalogtúrával jutottunk el. Maga a mászás valójában egy nagy harántolás a Predigstuhl (1910 m) délnyugati oldalában, amely átvezet a Karl-Ludvig-Haus felé. A drótköteles szakaszok nem jelentenek jelentős nehézséget, könnyű sziklás terepen való traverzálásról van szó (B). Az út nagyobb részén nagyjából vízszintesen gyalogolunk a meredek hegyoldalban. Az út vége előtt találunk még pár méternyi drótköteles részt (A-B).
A Karl-Ludvig-Haus fölötti lankás helyoldalon jelzett ösvény vezet föl a Rax-fennsík legmagasabb kiemelkedése, a Heukuppe csúcsára (2007 m).

Lemenet:
Ugyanerre.

Megjegyzés:
A mászás könnyű, de mivel végig a Predigstuhl sziklafalai alatt haladunk, a kőhullásveszély jelentős, viseljünk sisakot! A túra viszonylag hosszú, ezért érdemes valamelyik menedékházban töltve az éjszakát két naposra tervezni. Gyakorlottabbak változatossá tehetik a túrát, ha a Holzknechtsteigről a Haidsteigen (C-D), vagy a Königschusswandsteigen (E) mászunk föl a fennsíkra. Jelentősen könnyíthető ugyanakkor, ha az Ottohaus felől közelítünk, amit a fennsíkra vezető felvonóval közelítünk meg, így a jelentős szintkülönbség megspórolható, cserébe többet kell gyalogolnunk a fennsíkon.

Mászható időszak:

Saját értékelés: B
bergsteigen.at: B
klettersteig.de: A-B

A mászás nem jelent sem technikai, sem fizikai nehézséget, maga a túra viszont erősen kondícióigényes.