PIRKNERKLAMM KLETTERSTEIG

pirkatnez mapkeszul1

Részletes beszámoló

Megközelíthetőség:
Az ausztriai A2 autópályán Villachig, itt tovább az A10-es autópályán Spittal an der Drauig, itt letérünk a 100-as Oberdrauburg felé vezető útra. Itt balra át a hídon a 110-es útra, majd mindjárt jobbra Unterpirkach felé. A faluban a híd előtt balra a parkolóba.
A patak mellett indulunk tovább az erdei ösvényen. Pár perc után, a vízimalomnál, függőlegesen kezdődik a steig, egy jókora, a patakmederbe zuhant kődarabon.

A túra leírása:
Egy kisebb vízesés mellet kell pár métert főggőlegesen fölmásznunk (C), ez a bevezető nagyjából ízelítőt ad a steig nehézségéből. Részben a mederben, illetve újabb szikladarabokra fölkapaszkodva haladunk tovább, majd a (folyásirány szerinti) jobb oldal szikláin oldalatunk tovább befelé tartva a szurdokba (B).
A szurdok beszűkül, a falak egyszerre fölénk borulnak. Megérkezünk az első kötélhídhoz, amely egy zúgó fölötti sziklaszűkületben vezet át a túlpartra. Ott pár lépés után meredeken kapaszkodunk föl a félelmetes, sima falon (C), majd újabb „nepáli-híd” következik, most párhuzamosan a folyásiránnyal. Ezen átimbolyogva egy ugyancsak izmos felszökés, majd kitett, némi ügyességet és erőt igénylő traverz következik (C), majd leérünk a homokos mederbe.
Újabb, a főmederben található jókora „kő” oldalán mászunk tovább (C), majd egy kisebb kötélhídon átkelve hamarosan egy látványos, barlangszerű sziklakatlanba beömlő zuhatag fölött imbolyoghatunk át egy szál drótkötélen lépdelve (és a másikba kapaszkodva-biztosítva). A híd után csúszós felszökés (C) vezet tovább, fölfelé.
Kövek-sziklák között, kisebb kötélhidakon mászunk tovább, egyikük átvezet a szurdok másik oldalára. Itt a patak fölötti fal oldalában traverzálunk (B), majd beérünk az ősi völgyzáró gát tetejéről zuhogó újabb vízesés alá. A steig egyre meredekebben kúszik föl (B-C). A steig egyik leglátványosabb szakaszán mászva (C) érünk föl a gát tetejére.
A gát mögötti feltöltött törmeléken csobogó patak mellett, majd kőrül kőre ugrálva haladunk tovább. Egy kisebb zúgó után ismét megjelenik a drót, mindjárt egy csinos kis áthajlással (C). Megpróbálhatubk a lépőcövekek nélkül is fölmászni, úgy lényegesen nehezebb (D). Néhány métert mászunk még tovább oldalazva, majd újabb, modern betongát következik. Ennek oldalában, kampósoron jutunk föl a tetejére, a steig itt véget ér.

Lemenet:
A gát tetejéről kicsit föl, majd körben lefelél induló jelzett ösvény a parkolóhoz vezet a patak túloldalára.

Megjegyzés:
Kezdőknek és haladóknak egyaránt remek élmény egy fantasztikus sziklaszurdokban. Jellegéből adódóan nagyon egyedi és a klettersteigek szinte minden elemét tartalmazza. Kiépítettsége tökéletes. Két rövid szakasz talán megér C-D-t. A vége előtti kis áthajlás, ha nem használjuk a lépőcövekeket, D.
Áradáskor járhatatlan! Eső után, ha csúszóssá válik, sokkal nehezebb!

Mászható időszak:

Saját értékelés: C

bergsteigen.at: C

klettersteig.de: C

Igazi élménymászás biztonságos körülmények között, egy hihetetlenül látványos és izgalmas szurdokban, vízesések között, kötélhidakon, meredek falakon.