SILVAPARK KLETTERSTEIG

silvafokep Hegység, csúcs, fal:
Silvretta, Vallüla-csoport, Ballunspitze 2671 m
Kiindulópont
Galtür, a Stausee felé vezető út parkolója
Teljes színtkülönbség:

silvaatnez mapkeszul1

Részletes beszámoló

Megközelíthetőség:
Az A1 autópályán majd Insbruck felé az A12 autópályán haladunk Landeckig, majd innen a Galtür felé, a városka után a Silvretta Hochalpenstrasse elején, arról letérve a Camping feliratnál jobbra a Stausee felé, ennek egyik kanyarjában tábla jelzi, honnan indul a gyalogösvény. Kb. 100 méter szintet spórolunk, ha Galtürből lifttel megyünk a Ballunspitze lábáig.
A parkolótól vagy a felső állomástól jobbra föl, végig táblák mutatják az utat. Nagy körrel jutunk a hegy tövébe, majd ott visszafelé egy lefutó gerincet megkerülve találjuk a beszállást.

A túra leírása:
Utunk egy meredek bevágásban, erőteljesen indul (B-C), kissé följebb egy kisebb, kitett áthajlást, majd egy sima táblát leküzdve (C) kiérünk a nyitófalból. Innen a túra hosszan a lefutó gerinc oldalában halad, és nem különösebben nehéz (A-B, B). Egy füves pihenőt követően kezdődik az a hatalmas letörés, ahol a steig legnehezebb szakaszai találhatók. Egy főggőleges fal apró peremein, egy-egy mesterséges lépéssel megsegítve kapaszkodunk föl majd jobbra (C), mígnem a kulcshelynek számító C-D-s áthajláshoz érünk egy kisebb fallépcsőnél. Kicsit dolgoznunk kell rajta, de alapvetően rövid, nem jelent komolyabb akadályt. Lankásabb sziklán mászunk tovább (B), majd hamarosan komolyabb felszökés tornyosul előttünk. A második C-D szakasz ismét egy izmos kis áthajlás. Fölötte hosszan mászunk a meredek falon (C). Ahogy nő alattunk a mélység, úgy csökken a fal meredeksége (B-C), mígnem a csúcs alatti jókora megdőlt tábla szélére érünk.
Az ezen való mászás látványos a kitárulkozó panoráma miatt, de inkább fárasztó, mint nehéz (B). Kiérünk a szélére, a gerincen mászunk, majd a csúcs alatt meredek bevágásban kapaszkodunk tovább (B-C). Közvetlenül a kereszt alatt még egy rövidebb, de meredek és izmos felszökés (C) vezet az alig kétembernyi tetőre.

Lemenet:
Az első pár lépést még biztosítva tesszük meg, nagy mélység fölött (B-C), csak ezt követően vegyük le a felszerelést. Innen hosszan le az ösvényen a hegy nyugati gerincén, majd vissza a feljöveteli úton.

Megjegyzés:
Nagyon látványos magashegyi jellegű útvonal, gyönyörű panorámával a Silvretta gleccsereire. Vizesen, átázva nagyon csúszós.

Mászható időszak:

Saját értékelés: C-D
bergsteigen.at szerint: C-D
klettersteig.de szerint: C-D

Jó közepes nehézségű, főleg B-C, C modern sportklettersteig két rövid, C-D-s áthajlással, némileg kitett falakkal és hosszú, megdőlt kristályospala táblákkal.