TEUFELSTEIG

teufel atnez mapkeszul1

Részletes beszámoló

Megközelíthetőség:
Autóval a Hegyeshalom-Bécs-A2 autópálya (Graz)-Semmering-Bruck-Leoben-Eisenerz útvonalon 4-5 óra alatt érhető el. Eisenerzben tovább a Gesäuse, Gstatterboden felé, ahol a vasútállomás melleti parkolóból indul a túraösvény. A 646-os jelzett túristaúton, az Ennstaler Hütte táblákat követve jutunk föl a főgerincre. Innen jobbra kb. negyedóra az Ennstaler Hütte. A steig beszállásához balra kell fordulnunk, az ösvényen kb. 1 óra alatt a csúcs déli letörése alá érünk, ahol a sárga tábla irányít a beszálláshoz.

A túra leírása:
Tagolt sziklákon kezdjük meg a mászás (B, B-C) fölfelé. A drótkötél balra kanyarodik, átlósan fölfelé traverzálunk, fölkapaszkodunk egy reibungos rámpán (C), majd beérünk a gerincig vezető központi hasadék alá. Innentől kezdve ebben kapaszkodunk fölfelé. Néhány rövid, de izmosabb felszökés (C, C-D) és könnyebb (B) szakaszok, törmelékes részek váltogatják egymást, míg fölérünk a gerincre. Innen balra fordulva pár perc még a csúcskereszt (Tieflimauer 1820 m).

Lemenet:
Vissza addig a pontig, ahol elértük a gerincet, itt egyenesen tovább a gerincen, majd meredeken le, a beszállás felé vezető ösvényre fogunk visszacsatlakozni. Innen a feljövet útján térünk vissza a parkolóhoz.

Megjegyzés:
A steig legfőbb erénye a Gesäuse csodálatos körpanorámája, ami a csúcsról tárul elénk. A steig megközelítése jó kondíciót igényel. Maga a mászás némi gyakorlattal nem jelenthet gondot. A hosszú hasadék erősen kőhullásveszélyes!

Mászható időszak:

Saját értékelés: C-D
bergsteigen.at: C
klettersteig.de: C-D
Közepesen nehéz, nem túl hosszú steig kissé lepusztult, de azért használható biztosítással. Kondícióigényes túra nagyon szép alpesi környezetben.