GERLOSSTEINWAND KLETTERSTEIG

mapkeszul1

Részletes beszámoló

Megközelíthetőség:
Az ausztriai A1 majd A12 autópályákon a zillertali leágazási, majd balra a Zillerttalba, ahol egészen Hainzenbergig hajtunk. Itt a Gerlossteinbahn parkolójában hagyjuk a kocsit és a lifttel utazunk föl a felsőállomásig. A fal már a parkolóból jól látszik, a felső liftállomástól a fal felé vezető jelzett úton, a klettersteiget jeltő táblák mentén haladunk egy elágazásig, itt szintén tábla jelzi, hogy balra forduljunk, majd további 15 perc után a beszállásnál vagyunk az impozáns függőleges sziklafal tövében.

A túra leírása:
A mászás rögtön meredeken indul egy sziklabordán (C-D). Jellegében ilyen, vagy kissé nehezebb lesz végig a steig, ezért ha valakinek nehézséget okoz, itt érdemes gyorsan visszafordulni. Föltekintve már látható az első kulcshely, amelyet rövidesen el is érünk: egy sziklapillér belső oldalán futó függőleges felszökés (D). Látványos, kitett kilépő után máris újabb meredek falszakasz következik (B-C). Ezt egy könnyű bevágás követi (B). Innen lépcsőzetes sziklákon, kisebb bordákon és törmelékes terepen mászunk kissé balra és fölfelé a falon. Egymást követően két kisebb, látványos, C-D-s áthajlást kell leküzdeni, különösen a második tűnik nehéznek a kőzet rétegződése és dőlése miatt, kimászni azonban, a sok mászósegítségnek köszönhetően nem vészes. Megint könnyebb, nem túl meredek mászással (B-C, C) érünk a steig felső, legizgalmasabb része alá.

Egy földes párkányról esésirányban kezdünk neki a második kulcshelynek. A fal egyre meredekebb (C-D), mígnem beérünk egy komor, függőleges hasadékba (D). Kimászunk egy hegyes sziklacsücsköt, majd tovább föl, meredeken, a fenyegetően fölénk tornyosuló torony alatt. Pár métert jobbra traverzálunk, majd következik az utolsó falszakasz, egy látványos beszakadás oldalfalát alkotó meredek sziklaél, amely egyenesen a Gerlossteinwand fennsíkszerű tetejére vezet (C-D). A peremen átjutva vége a mászásnak, jobbra fordulva a lementi út kezdődik, míg balra pár perc alatt elérjük a csúcsot.

Lemenet:
A fennsíkról a jelzett ösvényen térünk vissza a lift felső állomásához.

Megjegyzés:
Az út biztosítása kiváló, kiépítettsége a mászósegítségeket, kampókat tekintve szinte kissé eltúlzottnak mondható. Éppen ezért a legnagyobb részt kitett és függőleges útvonal gyakorlottak számára viszonylag könnyen mászható. Nagyon látványos vonalvezetésű sportklettersteig egy komor, függőleges sziklafalon, a felső szakaszán páratlan panorámával. A stabil, jó idő alapvető, csakúgy, mint a biztos mászótudás és a szédülésmentesség. Amennyire ez lehetséges, figyeljünk a felülről potyogó kövekre! Az utolsó falszakasz a fennsíkperemről jól fotózható.

A fal alatt, az almban kipróbálhatjuk a flying fox-t is, egy igen hosszú, az egész völgy fölött átívelő pályán.

Mászható időszak:

Saját értékelés: D

bergsteigen.at:D

klettersteig.de: D

Nagyon nehéz, modern sportklettersteig. A kiépítettsége kiváló. Nagyon kitett, nagyrészt függőleges útvonal, két helyen D, jellemzően C, C-D. Kezdőknek nem ajánlott. Kiszállási lehetőség nincs.