KRN (MONTE NERO), SILVO KOREN ÚT

krnatnez wagntempmap1

Részletes beszámoló

Megközelíthetőség:
Az ausztriai A2 autópályán Tarvisióig (Rábafüzes – Graz – Klagenfurt – Villach), majd a Predil-hágón át Bovecre. Innen tovább délnek Kobarid felé, a városka előtt, a Napóleon-hídnál induló kis hegyi úton föl Drežnica faluba, amelynek központi útelágazásánál, az iskolaépület melletti kereszt mellett tábla jelzi az ösvény indulását.
A faluból előbb réteken, majd egy patakmeder mentén erdőben kapaszkodunk fölfelé, míg elérjük a Bivak na Črnikut (1160 m). Innen a gyaloglás még meredekebbé válik, jajd kiérve az erdőből a sziklafal tövében állunk, a tulajdonképpeni beszállásnál, mintegy 900 m szintemelkedést követően.

A túra leírása:
A mászás egy megdőlt sziklatáblán kezdődik, drótkötél biztosítás mellett (B). 40 m után a terep gyaloglásra vált át és egy hatalmas, balra emelkedő, törmelékes nagy peremen emelkedünk sokáig. Végre jobbra egy bevágásban biztosított szakaszon kapaszkodunk tovább (B). Akisebb felszökéseket meredek, törmelékes szakaszok váltják, míg föléerük a Lev nevű füves pihenőre.
Ha a csúcs felé fordulunk, alulról látjuk az onnan lefutó hatalmas, sziklás-füves gerincet. Jobbra menekülőút indul. A csúcs felé hosszú, biztosított mászás következik, (jellemzően A-B, B). A felső szakaszon már jelentős a méylség alattunk. Két meredek létrán mászunk tovább (B-C), majd sziklás terepen kapaszkodunk (B), míg kiérünk a csúcs alatti menedékház teraszára (Gomiščkovo zavetišče, 2184 m). Innen további tíz perc gyaloglás a csúcs.

Lemenet:
A hegy déli oldalán, a füves réteken cikk-cakkozik lefelé, majd jobbra tartva egy köves, hajdani katonai úton ereszkedünk tovább. Végül az erdőben érjük el a felmeneti utat.

Megjegyzés:
Igen kondícióigényes túra, nagyon jó erőnlétet kíván meg. Energiapótlásról, ivóvízről gondoskodjunk és csak jó időjárási prognózis mellett induljunk el. A felső szakaszon és a csúcson az I. világháború emlékeivel, kavernákkal, drótkötéldarabokkal, lövedékekkel találkozhatunk.

Mászható időszak:

Saját értékelés: B-C

bergsteigen.at: -

klettersteig.de: B-C

Rendkívül hosszú és megerőltető magashegyi túra, viszonylag kitettebb felső szakasszal. A mászás technikailag nem nehéz. A lemenet fizikailag szintén megterhelő.