NASENWAND KLETTERSTEIG

Ausztria, Tirol, Ginzling Nehézség: D-E (E)
Hegység, csúcs, fal:

mapkeszul1

Részletes beszámoló

Megközelíthetőség:
Az auszriai A1 majd A12 autópályákon a zillertali leágazási, majd balra a Zillerttalba, ahol egészen Ginzlingig hajtunk. A kis falucska fölé magasodik a sziklafal, ahol a steig vezet – itt, a központban parkolunk, majd a hídon átkelve és jobbra fordulva, a táblát követve a jelzett ösvényen 5-10 perc alatt a beszálláshoz kerülünk.

A túra leírása:
Az úthoz méltóan mindjárt egy függőleges falon indul a mászás még az erdőben (C, C-D), majd egy igen kitett forduló után (C), további meredek falon ismét erdőbe jutunk. Egy alulról egyszerűnek tűnő, de technikás áthajlás következik (D). Innen betraverzálunk (B-C) egy függőleges, napsütötte falba (C-D), a drót vertikálisan vezet, kampósor segíti a mászást, de a felső része visszahajlik kissé (D). Fölötte könnyebb, erdőbe rejtett sziklákon mászunk (B-C). Elérjük az elágazást, ahonnan balra térve B-C-s menekülőút indul. Ha tovább mászunk, egy igen látványos felszökés következik (C-D), ahonnan már látszik a kulcshely. Kitett traverz (C-D) vezet be alá, majd választhatunk (lásd megjegyzés), hogy balra, az E szakaszon mászunk (erősen kihajló, kampókkal biztosított, rendkívül kitett, a mélység fölé kinyúló szikla, (Indianerkopf), majd meredek D szakasz), vagy jobbra, az elkerülőúton mászunk toronyiránt fölfelé (D, C-D). A két út egy kisebb toronynál egyesül, ahonnan két kötélhíddal jutunk tovább (alul egy, felül két drót). A hidaktól újabb meredek felszökés indul (C). Ha itt fölpillantunk, elképesztő kinyúló sziklaborda tornyosul fölénk: ez a steig utolsó szakasza, az „Orr” (Nase). Pár lépés gyaloglóterepen erőt gyűjthetünk, amire szükség is lesz. A felszökés kemény, kissé áthajló falon indul (D-E). Fölötte függőleges szakaszon mászunk (C-D), majd következik a látványos és igen kitett átmászás az „Orr” kiugró oldalára (D) – a steig kitettsége itt válik teljessé, egyben méltó befejezése ezen extrém klettersteignek. Innen már nincs más dolgunk, minthogy kifújjuk magunkat az „Orr”  tetején és gyönyörködjünk a panorámában.

Lemenet:
A jelzett úton, pár biztosított szakaszon (A-B) áthaladva kényelmes ösvény vezet vissza a faluba.

Megjegyzés:
Nagyon nehéz és kitett sportklettersteig, viszont végig kiválóan biztosított, néha több is a mesterséges segítség, mint kéne – ahol jó természetes lépések, fogások vannak, kár a vaskampókért. C, D, rövidebb szakaszokon D-E nehézségű. A kulcshely (E) mellett kerülőút épült (D), maga a nagyon kitett E áthajlás a bejáráskor (2012. augusztus) le volt zárva. Ettől függetlenül is nagyon nehéz út, csak gyakorlott klettersteig mászóknak!
A közelben, Mayerhofennél további három extrém klettersteig található, amelyek közül ehhez fogható a Zimmereben – a kettő együtt már kitesz egy rendesebb  napi programot.

Mászható időszak:

Saját értékelés: E

bergsteigen.at:E

klettersteig.de: E

Extrém nehéz sportklettersteig. Tökéletesen biztosított, szép vonalvezetésű, de csak felkészült és rutinos mászóknak ajánlott, mivel jellemzően nagy erőkifejtést, jó mászótechnikát igényel és. rendkívül kitett. A kulcshely előtt van kiszállási lehetőség, az E szakasz kikerülhető.