HOCHSTUHL NORDGRAT KLETTERSTEIG

hochstuhlatnez mapkeszul1

Részletes beszámoló

Megközelíthetőség:
Autóval a Hegyeshalom-Bécs-A2 autópálya, amelyről Klagenfurtnál hajtunk le délre a 91-es úton, majd nyugatnak a 85-re váltva Feistritz im Rosentalnál balra be a Bärentalba, amelynek végén található a parkoló.
Innen tovább föl a jelzett szekérúton, majd a törmeléklejtő alján jobbra a klettersteig felirat felé, innen kb. negyedóra alatt érünk a beszálláshoz 1150 méteren.

A túra leírása:
Meredek, csaknem függőleges falon kezdjük meg a mászást jókora vashágcsók segítségével (B-C). 20 m körül egy gerincre jutunk, ezen tovább, kisebb felszökésekkel (B-C) tarkítva könnyű az út (A-B). Egy hosszabb felmászást követően (B-C) megdőlt táblán kapaszkodunk balra föl (B-C), majd jobbra egy sziklás bevágás következik (A-B). Innen kiérve egy padon megpihenhetünk.
Kicsit erdős terepen kanyargunk fölfelé, majd újra sziklás terep következik. Itt meredek, hágcsókkal biztosított felszökések (B) és könnyű átkötések (A) vezetnek egyre csak fölfelé. A szakasz kissé nehéz, de látványos. Még följebb sziklás terepen, vagy törpefenyők között botorkálunk a lefutó széles gerincháton, vagy annak oldalában (A-B). A gerinc elkeskenyedik, majd egy kisebb sziklás hágó vezet át a csúcstömb sziklavilágába.
Hatalmas mészkőgerincek szakadnak a mélybe az ösvénytől balra. Sajnos (vagy szerencsére) az utunk nem ezeken vezet, hanem lankásabb sziklaterepen, ahol helyenként drótkötélbiztosítás is van (A-B). Végül a gerinc ellaposodó tetején gyaloglóterepen érjük el a csúcsot.

Lemenet:
A csúcsról keletnek tartunk egy kis hágóba. It útelágazást találunk, jobbra kitérőt tehetünk a 2-300 méterre található Prešernova Kočához (meleg étel, ital, szállás kapható), balra a Klagenfurter Hütte irány vezet vissza a parkolóhoz. Hosszan ereszkedünk egy nagy sziklás völgyfő törmeléklejtőjén, majd lefelé haladunk a völgyben. Az elágazásnál jobbra fölmászunk a Bielsko-hágó felé, majd tovább a Hütte felé még átkelünk egy újabb kis hágón, innen már csak lefelé gyalogolunk, érintjük a Klagenfurter Hüttét, végül további félóra gyaloglással visszaérünk a parkolóba.

Megjegyzés:
A Hochstuhl a Karavankák gerincének legmagasabb kiemelkedése, csúcsán vezet az osztrák-szlovén határ. Kedvelt kiránduló célpont dél felől, a lankásabb szlovén oldalról is. A klettersteig jó kondícióban lévő gyerekek vagy idősebbek számára is alkalmas.

Mászható időszak:

Saját értékelés: B-C

bergsteigen.at: B-C

klettersteig.de: B

Technikailag kissé nehéz, döntően könnyű, de hosszú és kondícióigényes útvonal. A lemenet szinte egy külön túrával ér föl.