MÖDLINGER KLETTERSTEIG

modlingatnez mapkeszul1

Részletes beszámoló

Megközelíthetőség:
A Hegyeshalom-Bécs autópálya körgyűrűjéről Mödling felé kell lekanyarodni. Mödlinget elhagyva Hinterbrühl felé áthajtunk a viadukt alatt, majd egy hídnál, egy fából épült üzemi épület mellett balra, a mászóiskolánál indul az út.

A túra leírása:
A mászás egy táblánál meredek felszökéssel indul (B-C), ez mindjárt az út legnehezebb része. Gyakran vizes, csúszós, ilyenkor jobban kell ügyelni és karból megtartani magunkat. Följebb könnyű átkötés következik (A), majd balra egy kissé áthajló felszökés után (B) felfelé mászunk egy széles rámpán (B). Fölérve egy peremen megkerüljük a völgy fölé magasodó mészkő sziklatornyot (A-B), majd a sziklagerincen végighaladva (A-B) leereszkedünk egy meredek bevágásba (B). Itt jobbra fordulva visszatérhetünk a kiindulópontra.
A steig még tovább vezet. Meredeken fölmászunk a scharte túloldalán (B), majd tovább egy kiugró sziklatetőre (A-B). A kilátás innen gyönyörű a fenyvesekkel borított, sziklákkal tarkított kis völgyre, a házakra és szemközt egy várromra, az érdekesebb mászószakaszoknak azonban vége. Rövid úton, kisebb A-B-s betétekkel hamarosan a tetőn vagyunk.

Lemenet:
Vissza a mászóúton, illetve több lefelé vezető ösvényt is keresztezünk, ezek bármelyike visszavezet a parkolóba, csakúgy, mint a hegytetőről lefelé induló ösvény.

Megjegyzés:
A különleges táj miatt látványos, de rövid út, kiváló gyakorlóterep kezdőknek.

Mászható időszak:

Saját értékelés: B-C
bergsteigen.at: B-C
klettersteig.de: B

Viszonylag könnyű és rövid útvonal, az elején kissé nehéz mászással, néhány kitettebb szakasszal.