WILDENAUERSTEIG

wildenatnez wildenauer-map

Részletes beszámoló

Megközelíthetőség:
Autóval a Hegyeshalom-Bécs-A2 autópálya, majd Bécsújhelynél (Wiener Neustadt) jobbra a Hohe Wand táblánál kell lekanyarodni, innen táblák jelzik az Oberhöfleinig. A kanyar utáni parkolóból előbb jelzetlen ösvény indul a fal irányába, majd a sárga jelzésen a Wagnersteig felé gyalogolunk. A sziklafal alatt futó Wandfusssteiget elérve jobbra fordulunk, majd kicsivel később ismét jobbra (a sárga balra föl kanyarodik), a kék pöttyös jelzésen. Hamarosan piros pöttyözést találunk, ezen átlósan fölfelé indulunk a fal irányába, ahol újabban (2007) tábla jelzi az út beszállását.
Indulhatunk a fennsíkról, a Wilhelm-Eichert Hüttétől is, le a Wagnersteigen, majd az előbbieknek megfelelően a kék pöttyözéses jelzésen.

A túra leírása:
A fal tövéből fölpillantva félelmetesen meredek sziklafal magasodik fölénk, amelynek felső részén fölfedezhetjük annak a függőleges aknabarlangnak a felszakadt alsó nyílását, amelybe utunk vezet.  A mászás könnyű, biztosítatlan sziklán kezdődik (I+), majd pár perces kapaszkodás után megpillantjuk az első kampót. Először kicsit balra és fölfelé másznunk (B-C), majd függőlegesen fölfelé (C). Egy-egy kampó hiányzik, tehát az átkötés nem mindig lehetséghes, helyenként így biztosítás nélkül teszünk pár mozdulatot a meredek falon. Följebb (innen a végéig már nincs hiányzó kampó!)  jobbra egy igen kitett traverz következik (C-D), végén egy trükkös és igen kitett fellépéssel (D). Ezt leküzdve beérünk a barlangnyíláshoz vezető meredek bevágásba (C-D). Itt fölkapaszkodva rövidesen a barlangba érünk (C-D). Ez valójában egy függőleges zsombolyüreg, amely hajdan a fennsík vizeit vezette a mélybe. Az erózió következtében az üreg felső és alsó vége egyaránt napvilágra került. Pár métert az üregben „hernyózunk” fölfelé, de itt is segítenek a vaskampók, Nehézségünk csak a felső kimászással lehet, mivel egy olyan szűk, hogy még kisebb hátizsákkal sem nagyon lehet kiférni.
Az üregből ismét a napfényre jutunk. It folytatódik a meredek,de nem túl nehéz fölmászás (C), majd a kiszállófal függőleges sziklán vezető kampósora (C-D), amelyet leküzdve elérjük a fennsík peremét. Itt balra, délnyugatnak fordulva jó húsz perces gyaloglással az Eichert Hütte alatti réten, jobbra 10 p alatt a Hubertushausnál vagyunk.

Lemenet:
A Wilhelm-Eichert Hüttétől induló Wagnersteigen (A) vagy a Hubertushaus-tól induló Springlessteigen (A).

Megjegyzés:
A Wildenauersteig különlegessége, hogy nem találunk rajta drótkötelet. U alakú vaskampók segítik a mászást és a biztosítást végig, egyik ilyenről a másikra kapcsolgatjuk a karabinereket – tulajdonképpen még biztonságosabb is mint a drótkötél, mert nincs meg a visszacsúszás veszélye – kivéve az alsó szakaszon, ahol pár kampót kihagytak, itt szabadon mászunk a falon, de jókora természetes fogások-lépések segítségével. Ha olyan típusu a szettünk, érdemes hosszabbra engedni a kantrászárakat, hogy mindig elérjük a következő kampót. Meredek, kitett útvonal. A barlangi szakasz különlegessé teszi. Lámpa nem szükséges.

MEGJEGYZÉS: 2010-től a steignek új alsó szakasza van, amely a korábbi beszállásig vezet. B, C nehézségű, szintén kampózott, drót csak a felső részén található. A steig korábbi beszállásához vezet, így a régi  alsó, omladékos, biztosítatlan rész ezen kikerülhető.

Mászható időszak:

Saját értékelés: D
bergsteigen.at: D
klettersteig.de: D-E

Közepesen nehéz mászás közel függőleges falon és egy szintén függőleges barlangi aknában, amely a sziklafal közepén található. Egy-két nehezebb mozdulat miatt kiérdemli a D nehézségi kategóriát. A steig specialitása, hogy drótkötél nincs, helyette a mászókampókra biztosítunk.