ALPENVEREINSSTEIG

alpveratnez mapkeszul1

Részletes beszámoló

Megközelíthetőség:
A Hegyeshalom-Bécs-A2 autópálya-S6 autópályán, majd Gloggnitznál lehajtva Payerbach, Hirschwang, majd innen a Weichtalhaus parkolója. A műút mellől, az útjelző táblánál indul az út föl, majd mindjárt elágazás következik: balra a Wachthüttelkamm útvonal (A), ezen jövünk majd le; jobbra pedig a Groser Höllental turistaútja vezet. Ezen haladunk, vaslépcsőkön megyünk föl, majd a völgyben hosszan gyalogolunk, elhagyjuk a Teufelbadstubensteig kiágazását, majd jóval följebb újabb kiágazás vezet balra a beszállásig.

A túra leírása:
A függőleges, sima sziklafal tövéből jó 10-15 méteres, meredek létrán kezdjük meg a mászást, amelyet mindjárt újabb és újabb követ, míg a mélység a végére egészen tekintélyessé válik a talpunk alatt (B). Följebb kiérünk a létrák segítségével leküzdött kezdőfalból és jobbára meredeken szerpentinező ösvényen kapaszkodunk tovább. Egy sziklafal alatt drótkötél segítségével harántoljuk a lejtő (A), följebb vízmosásokat, lefutó sziklás völgyeket keresztez az út. A soron következő bevágás túloldalán hatalmas sziklafal alá érünk, amelyből meredek, biztosított peremen kapaszkodunk ki (B). Túloldalán újabb felszökés jön, vaslétrán mászunk megint (B), majd előbb jobbra harántolunk egy némiképp kitett peremen (B), majd balra föl, és újra gyaloglóterepre érünk. Az omladékos ösvényt följebb kisebb felszökés töri meg (B), majd még két ilyen rövidebb, biztosított mászás következik (B), végül az ösvény némi kanyargást követően eléri a fennsíkperemet, ahol az Aussicht kilátóhelyről (1620 m) gyönyörködhetünk a Höllental panorámájában.).

Lemenet:
A kilátótól mintegy 20-30 perc az Ottohaus, innen balra le a Wachthüttelkamm útvonalon a kiindulóponthoz (lifttel is lemehetünk, de ez jóval a kiindulópont után (folyásirány szerint) ér le a Schwarza völgyébe).

Megjegyzés:
1910-ben építették ezt a patinás, ős-klettersteiget, amely B nehézsége ellenére látványos és érdekes. Kőhullás a sziklafalakon előfordulhat! A létrák meglehetősen magasak és kitettek. Kezdőknek vezetővel jó gyakorlóterep.

Mászható időszak:

Saját értékelés: B
bergsteigen.at: B
klettersteig.de: B

Technikailag könnyű, közepesen megerőltető, mászótörténeti jelentőségű, szép vonalvezetésű klettersteig (meredek, hosszú létrák!).